|
|
انجمن اقتصاد کشاورزی ایران- صفحه اصلی
|
نشست علمی انجمن اقتصاد کشاورزی و مدیران گروه های اقتصاد کشاورزی ایران
|
|
حذف تصاویر و رنگها | تاریخ ارسال: 1399/4/15 | |
نشست علمی انجمن اقتصادکشاورزی ایران با عنوان «کرونا و تحولات آموزشی وپژوهشی"به منظور بررسی کارکردها و تجربیات آموزشی و پژوهشی گروههای اقتصاد کشاورزی درشرایط شیوع بیماری کرونا با حضور اعضای هیات مدیره انجمن، مدیران و نمایندههای گروهها ۱۲تیرماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزارگردید. در ابتدا جناب آقای دکتر سید صفدر حسینی، رئیس انجمن، به تشریح موضوع نشست پرداختند. سپس جناب آقای دکتر گیلانپور به تشریح وضعیت وزارت جهاد کشاورزی و چالشهای پیشروی معاونت متبوعه پرداختند. در ادامه جناب آقای دکتر کیانی راد نیز به تشریح برخی از مسائل و به طور کلی سیمای بخش کشاورزی پرداختند. همچنین جناب آقای دکتر شاهنوشی گزارشی از اصلاح سرفصلهای درسی، تلاشهای صورت گرفته برای رد شدن طرح ادغام رشتههای کشاورزی وگرایشها در مقاطع تکمیلی و نهایتا رد شدن این طرح درکمیسیون جامع برنامهریزی آموزشی-وزارت علوم مطالبی را ارائه نموده و از انجمن و اعضاء و اساتید برای حضور فعالتر در کمیسیون جامع برنامهریزی آموزشی (کمیته کشاورزی) دعوت نمودند.
در ادامه هرکدام از مدیران و نمایندههای گروهها به تشریح تجربیات، کارکردها، بحث و تبادل نظر پرداختند. همچنین برای شروع کلاسها در صورت ادامه وضعیت درترم آینده راهکارهایی پیشنهاد شد. دراین نشست دکترحامد رفیعی (دانشگاه تهران)، دکترمحمد بخشوده (دانشگاه شیراز)، دکترحامد قادرزاده (دانشگاه کردستان)، دکترمحمود احمدپور (دانشگاه زابل)، دکترسید حبیب اله موسوی (دانشگاه تربیت مدرس)، دکترسید نعمتاله موسوی (دانشگاه آزاد- واحد مرودشت)، دکتررامتین جولایی (دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان)، دکترمصطفی مردانی (دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان)، دکترمصطفی بنیاسدی (گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا)، دکترتکتم محتشمی (دانشگاه تربت حیدریه)، دکترعذرا جوانبخت (دانشگاه ارومیه)، دکتراکرم نشاط (دانشگاه اردکان)، دکترمجتبی مجاوریان (دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری)، دکترمحمدرضا زارع مهرجردی (دانشگاه شهید باهنر کرمان)، دکترغلامرضا یاوری (دانشگاه پیام نور-شرق تهران)، دکترحسین محمدی (دانشگاه فردوسی مشهد) و حسین نوروزی دبیر انجمن اقتصاد کشاورزی ایران حضور داشتند.
محورها:
الف- حوزه آموزش از دو منظر فرصتها و تهدیدها
۱. تجربههای آموزش در دروس نظری
۲. تجربه آموزش در دروس کاربردی نیازمند کار با رایانه
۳. میزان حضور دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی
۴. کارایی آموزش دروس نظری بر اساس بازخوردها و ارزیابیها
۵. کارایی آموزش دروس کاربردی بر اساس بازخوردها و ارزیابیها
۶. نحوه ارزیابیها درسی در طول ترم و پایان ترم ازنظر اداره جلسه آزمون و دانشجویان و نیز دریافت برگههای آزمون
۷. نحوه انجام تکالیف درسی
۸. میزان وقتگذاری همکاران برای آماده شدن برای تدریس (درسواره، تهیه فیلم، پاورپوینتهای تخصصیتر و ...)
۹. نحوه زمانبندی تدریس از خانه با توجه به محدودیت زمان قابلاستفاده در خانه
۱۰. نحوه رفع اشکال دانشجویان بهویژه در مقطع کارشناسی
۱۱. نرمافزار استفادهشده برای تدریس
ب- حوزه پژوهش از دو منظر فرصتها و تهدیدها
-
نحوه دفاع از پروپوزالها
-
نحوه دفاع از پایاننامهها و رسالهها
-
شکل و نحوه راهنمایی و ارائه مشاوره به دانشجویان
-
نحوه اقدام در ارتباط با پروژه
ج- دروس عملیاتی
-
نحوه عملکرد در ارتباط با کارورزی
-
نحوه نظارت بر کارورزی توسط استاد مربوطه
د- مسائل و مشکلات تدریس از خانه
-
مسائل مربوط به آموزش بهویژه برای افرادی که دارای واحدهای تدریس بالا هستند از جمله هماهنگسازی خانواده
-
هزینههای خدمات مربوط به تدریس مانند قلم نوری، اینترنت و ...
ه- اقتصاد آموزشها
دیدگاهها در ارتباط با ضریب حقالتدریس
و- مشکلات زیرساختی
-
اینترنت و شبکه برای تدریس
-
عدم دسترسی برخی از دانشجویان به اینترنت به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی
-
نحوه دسترسی دانشجویان به کتابهای تخصصی (کتابخانه)
ز- مصاحبه دکتری
-
ساختار تحویلگیری و چک کردن مدارک
-
نحوه مصاحبه
ح- پیشنهادها
ارائه پیشنهادها بهطور جداگانه برای بهبود هر یک از موارد بندهای(الف) تا (ز) مبتنی بر تجربیات



 |
|
|
نشانی مطلب در وبگاه انجمن اقتصاد کشاورزی ایران:
http://iranianaes.ir/find-1.121.187.fa.html
برگشت به اصل مطلب
|
| |